Pages

Sunday, March 27, 2011

Luahan Hati

hidup ni kadang2 kita xsedar pn kita salah cakap...pernah dulu diri ini cuba mengelak untuk dicintai, disayangi....memberi ruang pd diri untuk hilangkan trauma yang masih berlegar-legar dalam diri. bukan senang untuk membuka kembali pintu hati yang sekian lama tertutup..
hidup kadang2 tak adil...itu yg sentiasa aku rasakan...memiliki sekeping hati...namun sentiasa hati itu disiat2...semakin hari semakin terhakis...hilang perasaan sayang, cinta, rindu....segalanya mengajarku erti kemanusiaan...
aku cuba menongkah segala kekalutan hati, keresahan jiwa yang xpernah hilang...menenangkan kembali jiwa dengan terus berdoa dan memohon dariMu...segala2nya ku redha...mengenang kembali apa yang berlaku, namun cuba ku tahan untuk tangisi kenangan itu...biarkan ia abadi dalam hati...
aku sedar yang hati ini masih lagi terluka, xpernah terubat walau berkali dicuba...xpernah berganti perasaan walau ada yang mencuba, namun sampai bila?...
pernah hatiku seperti ini...terlalu sakit nk digambarkan...kehilangan yang cukup memberi kesan...cinta, sayang rindu yang dipermainkan....kesetiaan yang dihancurkan tanpa belas kasihan...
ini yang selalu aku lalui....rindu sgt kt dia...rs hilang....mcm2....hmmm...tp samapai bila aku harus cmni...xpelah, just mengingati apa yang penah aku lalui...
sekarang...mungkin banyak berubah...aku cuba menghilangkan semua perasaan tu...mengejar cita2ku sebagai seorang pendidik...inilah jugak nazarku untuk merubah apa yang berlaku sebelum ni....
belajar di UPSI bukan sesuatu yang mudah untukku....dengan jiwa yang masih celaru...aku bangkit melawan semua ni....
selama dua tahun kat sini...banyak yang aku pelajari...makin hari makin hilang segala kejadian yang pernah berlaku dulu...namun kenangan tu tetap ada...hanya aku yg bertindak sama ada nk ingat atau x benda tu
banyak bimbingan n nasihat yg aku dapat terutamanya dari senior yg aku syg, kak endang..bonda yg tersayang, cik najidah yahaya...terlalu banyak jasa kalian bt ain...




<<--kak endang cute

 cik najidah syg-->>




rasanya tanpa kedua2nya...aku xmampu setahap ini....selain keluargaku...merekalah yang paling aku sayangi......

hmmmm...cinta?...rasanya datang kembali @ tidak?...aku tak pasti...mungkin aku akan cuba untuk membuka kembali hati ini...memberi ruang pd hati yg benar2 mencintaiku...dulu pernah aku memujuk ayah dengan ayat ni "ayah mungkin Allah nk gantikan hidup ayah dengan yang lebih baik"....rasanya aku pn perlu untuk mendengar kembali ayat ini untuk diriku....
aku akui, mungkin dh ada yg mampu membuka hatiku ini...tp semuanya aku berserah pd Yang Maha Esa...Dia yang akan menentukan segala2nya...aku memang sygkan dia...cuba untuk meletakkan kepercayaanku pd dia...mudah2an Allah permudahkan segalanya...terima mkasih pd hati yg mahu memilikiku...kasih sayangmu amat bernilai buatku...
buat dia juga maafkan diri ini sb selalu xlayan dia, mungkin masih fobia....tp ain tetap hargai diri dia...bersabar je ngn sikap ain...tq sgt2...bg ain masa untuk perbaiki kembali hidup keseorangan sebelum ni....ain sgt mengharap dia memahami n percaya pd ain....

ni je gambar dia...suruh letak yg baru xnak buat...xpelah....yg penting dia perlu tahu...ain syg dia...tp ain xnk janji ape2 pd dia...ain serah pd Allah untuk selebihnya...sebab ain tahu...ain bukan seperti dulu...mudah untuk menerima semuanya...harap dia faham...
tu je kot ain nk luahkan sekarang...sesiapapun dalam luahan hati ini...ain sgt2 sayangkan kalian semua...hidup ain akan sunyi tanpa kalian...tq semua....maafkan ain kalau ape yg ain buat ini akan bt kalian kurang selesa..ini hanya luahan hati ain di saat ni...mudah2an ain setabah, sekuat dan bersemangat seperti kalian untuk teruskan kehidupan ni....sayang kalian...



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...