Pages

Wednesday, June 22, 2011

Aku Pergi Tinggalkan Mereka


Satu detik, satu ketika
Hati memberontak, jiwa menangis, fikiranku keliru
Lalu aku melangkah…berlalu..
Aku pergi..tinggalkan mereka
Tanpa sempat aku memeluk erat ibu tercinta
Aku pergi..tinggalkan mereka
Tanpa sempat aku lawan mengejek dengan kak Ha
Aku pergi tinggalkan mereka
Tanpa sempat aku mengusik abang aqiif
“terima kasih pakcik driver”
Aku pergi tinggalkan mereka
Tanpa sempat aku menampar pipi Qowi
“bye bye peah!”
Aku pergi tinggalkan mereka
Tanpa sempat aku salam dan cium pipi ayah
“ain sayang ayah”
Aku pergi tinggalkan mereka
Tanpa sempat aku jumpa dan bawa Along keluar jalan-jalan
Aku pergi tinggalkan mereka
Tanpa sempat aku mengucup Fitrah dan balasan flying kiss dari dia
Aku pergi tinggalkan mereka
Hanya dengan lambaian dan ciuman ummi
Lalu aku pergi tinggalkan mereka
Dengan linangan airmata…






Thursday, June 16, 2011

Make Me Strong

I know I’m waiting
Waiting for something
Something to happen to me
But this waiting comes with
Trials and challenges
Nothing in life is free
I wish that somehow
You’d tell me out aloud
That on that day I’ll be ok
But we’ll never know cause
That’s not the way it works
Help me find my way


My Lord show me right from wrong
Give me light make me strong
I know the road is long
Make me strong
Sometimes it just gets too much
I feel that I’ve lost touch
I know the road is long
Make me strong
I know I’m waiting
Yearning for something
Something known only to me
This waiting comes with
Trials and challenges
Life is one mystery
I wish that somehow

You’d tell me out aloud
That on that day you’ll forgive me
But we’ll never know cause
That’s not the way it works
I beg for your mercy
My Lord show me right from wrong
Give me light make me strong
I know the road is long
Make me strong
Sometimes it just gets too much
I feel that I’ve lost touch
I know the road is long
Make me strong





Takkan Ku Lupa..

Saat ini...jatuh lagi airmata ini...entah kenapa ini selalu berlaku sejak aku mengenali dia...bosan terkurung dalam penjara ini...td aku kumpulkn semua fon2 aku...setakat aku blajar kt upsi ni ada 4..dan kt tgn aku ni pn ada 4...ada lg 2 tp kt umah ayah....aku bukannya bnyk duit pn beli fon bnyk2 ni n aku xpenah pn beli fon...sb ayah penah warning aku, dia xnk tgk fon bru kt tgn aku selagi aku xhabis blajar..semua ni kakak abg bg..tiap kali blik umah mak mesti diorg ada fon bru, yg lama bg kt aku..aku ni dh cm muzium fon lak...biarlah, untung kt aku gak...
tp bukn sal fon yg aku nk ckp, tp isi dlam empat2 fon tu...td aku bukak satu2 fon tu...cek semua msg yg ada, bru aku ingat..sepanjang aku kenal dia, satu pn msg dia aku xpadam...aku baca semula satu persatu dr hari pertama aku msg dia, hr pertama aku mengenali dia...ada perasaan gembira, ada rs dihargai, ada rasa disayangi, n aku rs selamat ada dia, tp makin bnyk aku baca, makin bnyk yg terus lukakn hati aku...xpe, mgkin itu sebenarnya kekuatan yg dia nk bg pd aku...aku tekad aku xkn padam msg itu sampai bila2...
aku pn ambik diari yg pak sedara aku bg kt aku awal tahun lpas, hadiah aku dpt dekan exam masa tu..tp smpai sekarang aku xtulis ape2pn dlm diari tu..xpelah, hari ni aku akan guna, bukn nk wat diari aku, tp aku nk salin blik semua msg2 yg ada dlm semua fon ni..aku xnk lupa dia, aku xnk lupa semua pesanan dia..apepn yg dia penah ckp kt aku...satu persatu aku tulis blik lam diari tu dr hari pertama aku msg dia...tp smpai ke msg ke9 aku xmampu nk tulis lg..sepanjang aku tulis td aku menangis je, aku rindukn saat tu...saat mula2 aku kenal dia...dh xsama cm sekarang...kekuatan yg dia beri xpenah putus bt aku...setahun ini dh bnyk aku berubah tnpa aku sendiri sedar...wlpn bg dia aku tak berubah...xpelah...mhkin suatu hari nnti aku akn buktikn jgk...
apepn yg berlaku hidup aku sekarang, dia org pertama yg aku bgtau, bukn lg mak ayah aku..aku syg dia sgt2, wlpn aku rs apa yg dia penah bg dulu xsama dgn sekrg..mgkin dh smpai masa aku perlu keluar dr pekungan mengharap pd dia...wlpn selepas ni, andainya dia baca,..mgkin aku xtrima apa2 msg lg dr dia, aku faham kenapa...dia pn penah ckp dia ada kehidupan dia jgk, n dia xmampu nk puaskn hati semua org...n sekarang bnyk dugaan yg menimpa dia..aku harap dia kuat,tabah...itulah selalu dia ckp kt aku dulu..
sekarang, dlm keadaan cmni..nyawa di awangan..entahlah...mgkin msg2 yg ada ni bleh kuatkn aku wlpn susah dh aku nk bckp ngn dia sekarang..aku rndu sgt kt dia, nk sgt dia ada ngn aku skrg...aku perlukn dia skrg..ain perlukan cik..maafkn ain cik...(T_T)





Tuesday, June 14, 2011

Andainya Diberi Sedetik Lagi

Ya Allah...
andai sudah tiba masanya
andai sudah ku tahu kehadirannya
berikanlah aku senafas lagi
berikan aku sedetik lagi
ku mahu lakukan semua ini

sujud taubatku untukMu
ingin sekali lagi aku
sujud di kedua2 telapak kaki ibuku
ingin sekali lagi aku
memberi ciuman terakhir dipipi ayah
ingin sekali lagi aku
menguraikan airmata buat insan yang ku sayang
ingin sekali lagi aku
memeluk erat kakak abangku
ingin sekali lagi aku
mengucup dahi adik-adikku sepuasnya
ingin sekali lagi aku
salam dan lambaian buat teman-temanku
ingin sekali lagi aku
mengucapkan ketulusan sayang dan cinta aku pd mereka

Ya Allah Ya Tuhanku
andainya ku perolehi sedetik ini
ingin sekali lagi aku
mengungkapkan kata-kata yg sukar dihatiku
aku redha dengan setiap ketentuanMu
bertuahnya diriku menjadi hambaMu..






Monday, June 13, 2011

Ain Sayang Ayah...

hmmmm...kadang-kadang rasa susahnye jd seorang anak ni...xtaula nk sesempurna cmne lg...salah ke kalau ain nk bersikap adil?...ain sgt2 xfaham sikap ayah...knp perlu bersikap dgn ain cmni?...ayah, ain ada pilihan hidup ain...rs cm sia2 je ain wish hari bapa kat ayah, terdetik dh dalam hati ni nk beli something kt ayah...ain syg ayah...syg sgt2...tp sampai ati ayah langsung xnk ckp ngn ain...salah ape ain ni ayah...kalu krn ain balik umah mak, mmg sgt2 xmunasabah...dia mak ain...ain ada tanggungjawab jgk untuk dia...ain syg dua2...kalau krn ayah nk marahkan Ha, Aqiif n Kowi, jgnlah ain jd mangsa...sedih ain ayah wat gini...ain msg ayah xbalas, ain call pn ayah xjawab...lpas tu off fon...ayah, sejak kecik lg ain hdup berkorban untuk ayah,..apepun ain bt untuk kebahagiaan ayah...malas sgt dh ain nk mengungkit semua ni...tp ayah dh bt ain rs menyesal...ayah hanya fikirkan ayah, fikirkn hati ayah, tp perasaan ain ayah penah fikir x selama ni...telinga ain ni dh sakit dgr mcm2 mak ckp sal ayah...ain try nk backup tp semua yg mak ckp tu mmg betul....knp ayah...knp ain xleh nk ckp terus terang gini kt ayah?..kedu lidah ni ayah, nk pertahankan semua ni...ain xnk jd anak derhaka, xnk lawan ckp ayah...cukuplah ain ni xmampu jd anak yg baik n sempurna seperti ayah nak, tp ain xkn derhaka kat ayah...ain sentiasa cuba bt yg terbaik tuk keluarga kita...sebenarnye ain rs gembira sgt2 tgk ayah bahagia ngn ummi...ada yg dh jaga ayah dgn baik, jaga adik fitrah dgn kasih syg..tp kalu sikap ayah xbrubah...sampai bila2pn anak2 ayah xkn blik pd ayah...mungkin ain je yg bleh tahan ngn sikap ayah...satu je ain mntak, cubalah ayah letak sekejap diri ayah di tempat ain, di tempat anak2 ayah sekarang ni, ayah akan rasa apa yg kami lalui,..sikitpn kami xtrima kehidupan kami cmni,,....apepn ayah...ain syg ayah...Selamat Hari Bapa...







LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...