Pages

Thursday, August 23, 2012

Bingkisan Hati

assalamualaikummm....agak lama tidak menjengah blog sendiri...rasanye dh bersawang-sawang ditinggalkan...sepanjang menjalani praktikal, memang setiap hari terdetik untuk menulis di blog tentang hari-hari yang aku lalui sebagai pendidik...Ya Allah...inilah nikmatnye sebagai pendidik...
hari ini, aku bersendiri di rumah...cuba menjengah hati yang tidak tenteram...kehidupan yang tidak ku rasai sebagai kehidupan sejak akhir2 ini...jiwa semakin rapuh untuk menabur airmata di sejadah...iman yang semakin goyah dek perkara yang semakin berulang dan menggugat hati beristiqamah...satu-persatu peristiwa dileraikan...
aku semakin tidak mengerti akan perubahan yang aku lalui ini...pertama kali aku merasakan saat yang terlalu menyedihkan sehingga tak mampu ku alirkan airmata aku lagi..keperitan dan kesakitan orang lain yang aku lihat, apetah lagi darah yang mengalir di tubuh ini adalah dari darahnya juga...perkara yang tidak pernah aku lakukan, aku lakukan...hanya renungan ini menceritakan segala-galanya...
jiwa semakin meronta, entah dimana ku mahu ubatkan..apa yang aku pasti, apa yang aku alami ini segalanya dari Allah...mungkin ini petunujukNya..walaupun sakit, aku harus hadapi, satu-persatu dileraikan dalam lembaran kehidupan aku..
ketakutan, risau, mula menyelubungi diri...kadang-kadang aku berbicara sendiri, apa semua ini?..apa lagi yang akan aku hadapi..

Ya Allah, aku mengerti, perjalanan hidup ini terlalu panjang...dan aku xtahu apa yang direncanakan di hadapan..aku melangkah setiap detik masa, namun aku tidak tahu nasib dan takdir langkahku...setiap detik aku mengharapkan aku diberi kekuatan, ketenangan dan hatiku tidak melupakanMu..mengharapkan cahaya yang membawaku ke jalan yang betul....


Ya Allah, tenangkan hatiku, bawalah aku ke jalanMu...





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

1996-1999

1996-1999

1999-2001

1999-2001

2002-2005

2002-2005

2006

2006

2007-2008

2007-2008

UPSI 2009-Sekarang

UPSI 2009-Sekarang