Pages

Friday, May 27, 2011

SEmalam Yang Pergi

menangis...sampai bila nak menangis ain?...itu yg tiap kali dia ucapkan bila dia tahu aku menangis...semalam yg begitu nikmat buatku dh pergi..kehadiran dia membuatkan aku sangat gembira...entah kenapa, tiada apa yg lebih bermakna drpd dapat menatap wajah dia...terima kasih Ya Allah kerana mengabulkan doa ini dan memberi peluang untuk melihat senyumannya....
pd sebelah malamnya, dia dtg lg...aku gembira sgt...aku mampu ketawa, bergelak ceria dgn kawan...hnya kerana aku merasakan dia dekat dengan aku...semasa dia berucap, entah kenapa begitu sebak perasaan ini...masih terngiang-ngiang di telinga "kalau perlukan bantuan apa2, crlah sy, crlah dimana2 sy ada, insyaallah sy bantu"..bagai dh tiada ruang untuk dia di upsi ni...aku cuma diam, xmampu nk bercakap apa2...kuat aku hipokritkn diri aku depan dia supaya dia xtahu aku sebenarnya dlm kesedihan...
ketika hantar dia ke kereta, rasakan diri ini berjalan tanpa berpijak bumi, terlalu singkat masa yg Allah bg buat kami...rs terlalu perit untuk menghadapi semua ini...menatap wajah org yg kita syg, berbicara dgn dia...tp kita dh tahu selepas ini kita kehilangannya...entah bila lg aku dpt jumpa dia...aku rs putus asa, hilang semangat untuk lalui semua ini...kenapa Ya Allah?...kenapa harus dia?...dan kalau betul ini yg berlaku...bantulah aku Ya Allah, hilangkan perasaan ini pd dia..lupakanlah fikiranku tentang dia...Kau buatlah apa yg Engkau mampu lakukan...aku redha dan pasrah...







Wednesday, May 25, 2011

Bingkisan Buat Bonda...Semoga Kau Tabah...



air matamu yang jatuh di sebalik senyumanmu...
walaupun ku tak mengerti
walaupun ku tak tahu
walaupun ku tak fahami
setiah langkah sengsara yang kau lalui
namun hati aku tetap berkata
engkau sentiasa tabah...

gurisan hati di sebalik kata-kata semangatmu buat aku...
walaupun aku tak mampu meneka
walaupun aku tak mampu menahan
walaupun aku tak mampu menilai
entah kenapa keadaan ini terjadi
namun hati aku tetap memahami
engkau sentiasa kuat harungi semua ini

kesakitan di sebalik kasih sayangmu buat aku...
walaupun tak terdaya ku ubati
walaupun tak sikit pun ku alami
walaupun tak siapa mampu menganti
perjuangan yang sentiasa kau lalui sendiri
namun hati ini tetap mendoakan
yang terbaik buatmu..
semoga dirimu sentiasa tabah dan kuat harungi semua ini
bonda....sayang dirimu selamanya..... 




Wednesday, May 18, 2011

Kata-Kata Kejayaan


“seseorang yang berjaya tidak pernah menyerah dan orang yang menyerah tidak pernah berjaya”

“kejayaan lebih berakar pada sikap dan bukannya bakat”

“Kejayaan ditemui cuma oleh orang berusaha bersungguh-sungguh mencarinya”

“Kejayaan dan kegagalan adalah pilihan. Pilihlah untuk berjaya”

“tidak ada seorang pun dapat menghalang anda untuk berjaya kecuali diri anda sendiri”

“langkah pertama untuk kejayaan ialah mahu dan berminat untuk berjaya”

“kejayaan dalam sesuatu hal kecil akan menarik kejayaan lebih besar dalam kehidupan”

“semua manusia ditakdirkan untuk berjaya, jika mereka mempunyai kemahuan dan kesanggupan untuk membayar harganya”
“kejayaan anda bergantung kepada sejauh mana anda mampu membantu menjayakan orang lain”

“orang yang berjaya dalam hidup orang yang nampak tujuannya dengan jelas dan menjurus kepadanya tanpa menyimpang”

“harta akan habis digunakan ilmu tetapi sebaliknya ilmu akan berkembang jika ianya digunakan”

“kurang semangat mengakibatkan lebih banyak kegagalan berbanding kurangnya kebijaksanaan atau kemahiran”

“berusahalah, jangan berpuas hati sehingga yang baik menjadi lebih baik dan yang lebih baik menjadi paling baik”

“tidak ada kemajuan tanpa perubahan. Mereka yang tidak boleh mengubah pemikiran tidak boleh mengubah apa-apa”









SaHaBaT



Biarkan kerinduan di lautan memori
Mengimbau kenangan indah yang mengetuk emosi

Masih segar di ingatan saat mesra berputik
Hadirmu bawa sinaran cahaya inspirasi

Sahabat...
kau sesungguhnya
Temanku...
dikala suka dan lara

Tika ku buntu
diselubungi sendu
Kau tiupkan ketabahan kuntum
mengukir senyuman

Bagaikan embun
hilang diterbit fajar
Kau pergi jauh mengejar cita
Menggapai redha Yang Esa

Duhai sahabat dengarkanlah
Bicara hatiku ini
Meskipun jarak memisahkan
Namun tiada rentap kasih

Biarlah waktu menentukan
nilai ukhwah yang terjalin
Teruskanlah perjuangan hingga
Ke titisan darah terakhir

Dan aku masih di sini
terus mendaki
puncak tertinggi hidupku

Dan aku terus menanti
saat yang manis
akan berulang kembali

Sahabat...








Tuesday, May 17, 2011

Tengah gilakan cerita ASMARA 2..

salam semua...wah banyak sungguh nyamuk malam ni...hmmm...sekarang tgh tgk berita...sambil2 tunggu cerita asmara 2 mula...ni semua keje millah la ni...ajar aku tgk citer ni sampaikan dh gilakan cerita ni...punyalah nk tau jalan cerita sanggup aku tonton blik semua episod asmara dr musim pertama lg kt internet...citer ni memang best...tp sementara tunggu cerita ni mula..aku nk statekan lagu2 yg ada lam cerita ni...bg aku semua lagu2 yg ada lam cerita ni semua best2...hurmm...

6ixth Sense-Menyesal
Tak pernah ku fahami ertimu padaku
Tak pernah ku mengerti hadirmu untukku
Rasa yang pernah kau bagi
Cinta yang telah kau beri


Setelah ku terjatuh baru ku sedari
Betapa kau kekasih hingga hujung hati
Rasa yang setia menanti
Cinta yang tak akan pergi


Korus
Menyesal ku akui tak terima cintamu
Dan kini engkau pergi meninggalkan hidupku
Terlambat ku akui berertinya dirimu
Kerna hanya dirimu sambut cinta
Penawar peritku
Hanya dirimu
Tulus cintaku


Ulang Korus
Terlambat ku akui berertinya dirimu
Kerna hanya dirimu
Sanggup cinta penawar peritku
Sanggup cinta pengusap tangisku  

ni plak lagu yang aku paling suka...sgt bermakna erti lagu ni....
Syah Basree-Andai Itu Takdir Mu
Sinar mata hilang indah sinar
Bagai mengerti rasa
Dan suara
Pergi madah cinta
Namun apaku daya
Chorus
Andai itu takdirmu
Ku dakap redha
Hingga membawa dia
Ke syurga dengan yang Esa
Di sini kan ku
Ku mohon padamu
Doa kau selalu ku setulus kalbu
Ku serah segala padamu
Harapanku satu
Bisa adanya waktu
Berbicara tentang kisah kita
Tercipta penuh makna
Ku terima mungkin akhirnya
Jalani hidup kita
Ulang Chorus
Ku sujud atas kasihmu
Beri petunjuk untukku
Ku percaya
Untuk terus berharap sehingga ku mampu
Di sini kan ku
Ku mohon padamu
Doa kau selalu ku setulus kalbu
Ku serah segala padamu
Harapanku satu
Ada waktu
Ku serah segala padamu
Harapanku satu
Bisa ada kau waktu
Andai itu takdirmu

Muzzy-Hingga Akhir Nafasku
 Berikanlah aku
Sesuatu yang meyakinkan
Sesuatu yang takkan hilang
Yang terbaik untuk diriku
Tuk hidupku


Hulurkan tangan mu
Berikan ku keyakinan
Hingga akhir nafasku
Bila sampainya waktu
Terindah


Chorus:


Hingga akhir nanti
Ku hargai semua ini
Yang terindah
Yang tercipta
Dalam hidupku
Kisah hidup ini
Hingga ke akhir nafasku
Kan menjadi sejarah
Dalam hidupku


Takkan kau fahami
Apa yang tersirat di hati
Masa pantas berlalu pergi
Kenangan kan tetap di hati
Di hargai


Suatu hari nanti
Detik waktu kan terhenti
Hingga akhir nafasku
Bila sampai nya waktu terindah

Asfan-Terhenti Disini
Sedangku membaca wajahmu
Senyumanmu menggambarkan sesuatu
Jika kau fahami isi hatiku
Ku tak ingin waktu henti tanpamu 
Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini

Andai kau dapat memahami

Bahawa ku menangung semua ini
Bukan niatku ingin kau pergi kerna ku masih terhenti di sini 
Dirimu menyalahkan sebuah erti
Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini 


Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta
Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta
Dirimu menyalahkan sebuah erti

Tapi diriku masih terhenti di sini
Dan jalanku masih belum dapat ku pasti
Namun diriku masih terhenti di sini 
Tiada daya untuk ku lakukannya
Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta
Tiada daya untuk ku lakukannya

Kau tiba, di waktu ku masih punyai cinta


best2...ok lah...nk cau dulu..asmara dah start...daaa....











Monday, May 16, 2011

Kem Kepimpinan PRS Kajang High School at Teratak Riverview Hulu Selangor..

hmm...malam ni tiba-tiba teringat kem yang aku join ngn budak2 Kajang High School...Kem Kepimpinan Pembimbing Rakan Sebaya...Kem ni start 22-23 April lepas...start awal pg lg dah...cm biasa cik Isma n Kak Sue yang handle..cm biasa gak Millah akn ikut jugak...tp hari tu kami pergi petang sebab petang 22hb tu aku ada exam...habis je exam, Kak Sue terus tunggu aku kat kampus..kelam kabut jugak aku masa tu..kebetulan dlm masa yg sama kami pn trima kunjungan drpd karangkraf untuk buat artikel mengenai program yg dijalankan ni...so, sementara tunggu cik Azman (karangkraf) minum2 di restoran marsha, aku sempatla blik kolej jap ambik baju2 n Millah...selama dua tahun aku blajar kat UPSI tu la first time aku masuk kt tempat tu...padahal dekat sgt dgn UPSI...hmmm...rs risau gak mula2 masuk jalan tu..redah dgn kereta Myvi Kak Sue plak tu...sabo jela Kak Sue ek...sinilah Teratak Riverview..








sampai2 je kt tapak kem, dpt tgk dh budak2 Kajang High School kt cafe dgn cik Isma n cgu2 lain...cam meriah jek...sambil2 kami join mkn sambil2 bbual ngn cik Isma..dia citer la serba sedikit pgrm yg dijalankan sebelum kami sampai..ni lah antara game yg diorg dh bt...















habis je mkn...dh nk magrib...semua budak2 blik khemah n siap2 tuk solat magrib...aku ngn Millah bru je nk check in chalet...tiba2 cik Isma minta aku ikut Kak Sue g beli mknn untuk supper...hmmm...aku ngn Millah g jelah...skali lg redah hutan untuk kuar ke pekan...kuar je dr kawasan laluan kem tu terus nampak kampus aku...so hajatnya nk beli kt kedai2 runcit yg ada kt situ jela...lpas beli biskut...Kak Sue teruslah bawak keta nk g beli burger yg cik Isma pesan, xsemena2 ada sorg mamat kt depan kampus tegur kereta yg kami naik tu pancit...adoyai...dugaan2..ape lagi, mulalah operasi kami menukar tayar,...punyalah susah sb jet kereta Kak Sue kecik...so dgn muka kurang malu tu aku g mntak tyolong abg cybercafe..huhuhuu...xleh settle gak...g jumpa lak pakcik teksi pnjam dia punya jet..tq wat semua abg2 yg tolong kitaorg mlm tu...mmg pengalaman...tp kak sue tak brani lg nk bawak masuk kereta kt tapak kem sb takut tayar xtahan...nk call cik Isma line xde...so terpaksalah mnta bantuan owner tapak kem tu ambik kami...sambil2 tunggu skali lagi kami g restoran marsha...mkn rojak...hehehehe...
       lama jugak tggu org dtg ambik...sampai kt tapak kem dh dpt tgk2 budak2 buat unggun api...waaaa...bestnyer ada bonfire...smbil2 diorg bt bonfire tu, cik azman bbual2 ngn diorg..sesi musyawarah kot...







 selesai hari pertama...kami habiskan sisa malam tu dgn mkn durian beramai2...hahahaa...memanaskan badana dgn suasana kawasan air sungai yg sejuk...hmmm...keesokan harinya...sgt2 seronok...budak2 ni mula diragging oleh en. hakim...komandan kt kem tue...hahahaaa...ape lagi...budak2 ni direjam dalam selut...ini antaranya...
































 hahahahaaaa...sorang2 dh mcm alien aku tgk...pastu ape lg g mandi la...bersihkan bdn n bsedia untuk aktiviti tiubing n water confident...best sgt2...fasi yg lebih dr budak2..


















 best sgt2...tiga kali ulang bt tiubing...hahahahaaa...dh puas main air...makanlah...waktu mkn ni yg best...adalah dua tiga org budak dtg kt kami bertiga bgtau..."kakak, kami xlalu nk mkn"...aku tanyalah knp...lauk xsedap ke?..diorg ckp "x kak, mulut kami rs lumpur lagi kak"...hahahahaa...tergelak aku mas tu...kesian kt diorg.....habis je mkn...diorg kemas2 khemah...dh habis program...cm biasa cik Isma akn bt refleksi n majlis penutup...apepn sgt2 best program kali ni...wlpn sekejap...tp bnyk bnda yg dipelajari...tq semua...





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...