Pages

Thursday, June 16, 2011

Takkan Ku Lupa..

Saat ini...jatuh lagi airmata ini...entah kenapa ini selalu berlaku sejak aku mengenali dia...bosan terkurung dalam penjara ini...td aku kumpulkn semua fon2 aku...setakat aku blajar kt upsi ni ada 4..dan kt tgn aku ni pn ada 4...ada lg 2 tp kt umah ayah....aku bukannya bnyk duit pn beli fon bnyk2 ni n aku xpenah pn beli fon...sb ayah penah warning aku, dia xnk tgk fon bru kt tgn aku selagi aku xhabis blajar..semua ni kakak abg bg..tiap kali blik umah mak mesti diorg ada fon bru, yg lama bg kt aku..aku ni dh cm muzium fon lak...biarlah, untung kt aku gak...
tp bukn sal fon yg aku nk ckp, tp isi dlam empat2 fon tu...td aku bukak satu2 fon tu...cek semua msg yg ada, bru aku ingat..sepanjang aku kenal dia, satu pn msg dia aku xpadam...aku baca semula satu persatu dr hari pertama aku msg dia, hr pertama aku mengenali dia...ada perasaan gembira, ada rs dihargai, ada rasa disayangi, n aku rs selamat ada dia, tp makin bnyk aku baca, makin bnyk yg terus lukakn hati aku...xpe, mgkin itu sebenarnya kekuatan yg dia nk bg pd aku...aku tekad aku xkn padam msg itu sampai bila2...
aku pn ambik diari yg pak sedara aku bg kt aku awal tahun lpas, hadiah aku dpt dekan exam masa tu..tp smpai sekarang aku xtulis ape2pn dlm diari tu..xpelah, hari ni aku akan guna, bukn nk wat diari aku, tp aku nk salin blik semua msg2 yg ada dlm semua fon ni..aku xnk lupa dia, aku xnk lupa semua pesanan dia..apepn yg dia penah ckp kt aku...satu persatu aku tulis blik lam diari tu dr hari pertama aku msg dia...tp smpai ke msg ke9 aku xmampu nk tulis lg..sepanjang aku tulis td aku menangis je, aku rindukn saat tu...saat mula2 aku kenal dia...dh xsama cm sekarang...kekuatan yg dia beri xpenah putus bt aku...setahun ini dh bnyk aku berubah tnpa aku sendiri sedar...wlpn bg dia aku tak berubah...xpelah...mhkin suatu hari nnti aku akn buktikn jgk...
apepn yg berlaku hidup aku sekarang, dia org pertama yg aku bgtau, bukn lg mak ayah aku..aku syg dia sgt2, wlpn aku rs apa yg dia penah bg dulu xsama dgn sekrg..mgkin dh smpai masa aku perlu keluar dr pekungan mengharap pd dia...wlpn selepas ni, andainya dia baca,..mgkin aku xtrima apa2 msg lg dr dia, aku faham kenapa...dia pn penah ckp dia ada kehidupan dia jgk, n dia xmampu nk puaskn hati semua org...n sekarang bnyk dugaan yg menimpa dia..aku harap dia kuat,tabah...itulah selalu dia ckp kt aku dulu..
sekarang, dlm keadaan cmni..nyawa di awangan..entahlah...mgkin msg2 yg ada ni bleh kuatkn aku wlpn susah dh aku nk bckp ngn dia sekarang..aku rndu sgt kt dia, nk sgt dia ada ngn aku skrg...aku perlukn dia skrg..ain perlukan cik..maafkn ain cik...(T_T)





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

1996-1999

1996-1999

1999-2001

1999-2001

2002-2005

2002-2005

2006

2006

2007-2008

2007-2008

UPSI 2009-Sekarang

UPSI 2009-Sekarang