Pages

Friday, January 7, 2011

rahsia hakiki...

hidup ini, kadang-kadang aku tak mampu nk teruskan...rasa lemah n goyah untuk melangkah, sentiasa ada persoalan yg tiada jawapannye
mana aku nak pergi?
apa yg aku nak?
boleh ke?
nanti ape org kata?
mcm2 aku tanye, tp sampai sekarang ia tidak terjawab..mana silapnye?
tp kata org, kalau xde silap, x adala yg betul n sempurna
kalu x ada sedih, x adala nikmat gembira
kalu x ada sakit, juga xkn ada nkmat sihat..

hari2 yg aku lalui..siang bganti malam, malam bganti siang....
kadang2 aku xtahu pn ape yg aku buat hari2
bergerak mcm mesin yg telah disetkn
langsung xnikmati setiap saat pd hari tu

bila difikirkn soal perasaan
entahlah...semuanya bercampur baur
tlalu bnyk waktu terpaksa aku bertopeng
ketawa, senyum n hilai tawa
lindungi segalanya kepahitan hidup
menyembunyikan segala kegelisahan hati
kegembiraan hakiki cukup sukar aku kecapi
walaupun semua tu aku sendiri yg lalui
langsung aku xdpt tafsirkn knp jd cmtu


setiap hari aku cuba untuk mencipta yg tbaik untuk hari esok
tp bagaikan semuanya sama
tiada perubahan....adakah aku terlalu lemah untuk corakkn hidup aku
knp hidup ni cukup kuat merahsiakn segala2nya
sentiasa cuba membina permulaan.,tp xada penyudahnya

sekarang
aku cuma harapkan...aku dpt rungkaikn rahsia ni
hnya jawapan yg ku mahu
tiada lg persoaln
sudahkn segala permulaan
tamatkan kehidupan ini dengan sempurna

hakiki tetap hakiki
rahsia hakiki yg abadi....





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...