Pages

Wednesday, April 27, 2011

Tangisanku..

mengalami sesuatu kesakitan bukan perkara yang mudah buatkan, entah kenapa hari ini terlalu sakit hati ni, mungkin memang salahku...entahlah...bagaimana lagi hendak ku perbaiki, hilang punca arahnya...sedih lg bila ada yang menganggapku bagaikan hilang waras...Ya Allah...namun aku langsung tidak rasa untuk marah atau salahkan dia, mungkin dia tak pernah mengalami semua ini...aku tak kisah...apepn tanggapan manusia terhadapku...bg aku, aku ada Allah...Dia yang maha mengenali diriku.,..
saat ini juga hatiku terdetik untuk tinggalkan bumi UPSI ini, mungkin aku rasakan tiada lagi seindah yang ku harapkan, yg ku dapat hanyalah hinaan dan cacian...tambahan hati aku sangat rapuh untuk terus melawan perasaan perit tiap kali memandang wajah2 yang aku sayang di sini..tak sanggup lagi terus menyusahkan mereka dgn masalah hidupku yang tak pernah ada hujung penamatnya,...rasakan gelap seketika dunia andai ini berlaku, terlalu sayang aku pd pelajaranku...cita2 aku menggunung sejak kecik lagi nk jd seorang guru...ntahla sama ada ia tercapai ataupun tidak
Ya Allah, mengapa terlalu mudah manusia meletakkan nilaian terhadapku?...aku juga manusia biasa...adakah UPSI ini bukan tempatku?...memang ,mudah buat teman2 berkata2 untuk tidak memperdulikan hinaan yang dilemparkan ke atasku...tp hati aku terlalu goyah untuk melawan semua ni...sukar untuk aku ungkapkan....nk keluar bilik pn aku dh rs tak berdaya...senyuman memang sekarang cukup susah untuk aku ukirkan...
hari-hari yang ku lalui cukup mengajarku erti kehebatan hidup ni, namun tu semua langsung tidak akan merubah apepun yang ada dalam fikiran orang lain tentang diri aku,...terlalu buruk dan hina aku pd mereka...aku cuba untuk mencari ketenangan, cuba untuk tak fikirkan,...sertai mcm2 aktiviti walaupun aku tahu tu semua sgt berisiko terhadap diri aku...Ya Allah...aku tetap redha kalau nyawaku juga ditarik masa itu...ntahla...
Ya Allah...hanya satu yang aku pinta dariMu dan teman2...izinkanlah Ain pergi...







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

1996-1999

1996-1999

1999-2001

1999-2001

2002-2005

2002-2005

2006

2006

2007-2008

2007-2008

UPSI 2009-Sekarang

UPSI 2009-Sekarang